This could be something (but it's nothing, really)

I. Tid som hinner ikapp
Fem dagar kvar. Måndag tisdag onsdag torsdag fredag.
Jag skulle packa idag men visste inte var jag skulle börja. Resväskan luktade Tunisien när jag öppnade den och jag fick städa ut några sandkorn. Längre än så kom jag inte så nu ligger resväskan på mitt golv men den är helt tom.
Ungefär som jag.

II. Well, there's blood in these veins and I cry when in pain
Är det såhär det ska vara och såhär det ska kännas så kan jag inte annat än att konstatera att jag hatar det. Även om det faktiskt bevisar motsatsen till något som jag länge varit helt övertygad om och som dessutom nästan drivit mig till vansinne. I play a good game, but not as good as you.
Ska det kännas så ska det kännas och jag måste erkänna att det känns.
Som om det vore någonting jag saknar, någonting jag behöver. Spelar ingen roll.
Jag vet att det är någonting jag kommer att sakna, och insikten gör mig... förundrad. Förundrad förvånad förfärad för att det finns någon som berör mig. Och det borde inte vara du. 

Men mest av allt: det borde inte vara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback