En del av mitt hjärta

Mel: Little Willie John, Peter LeMarc



Du är 19 år gammal
Det är en evighet
Vi lärde dig leva och gråta
Och lite av allt du vet
Och efter år utav skolgång
Säger folk att du är rätt smart
Och ganska välanpassad
Läxorna har du till sist gjort klart

Du har bott på olika ställen
I hus och i lägenhet
Du lekte med Anna och Kattis
och andra vi inte vet
Vi brukade åka omkring i
Bilar av olika stuk
Du sa: "Vi kör hela natten
För jag vill se var alla vägar tar slut"

Åh, vill du höra
den en sista gång
Lyssna på din älsklingssång
med oss som varit med
Sjung för din själ
Som ett långsamt farväl
Lyssna på din älsklingssång
med oss som varit med

Du bruka´ kisa och viska:
"Jag måste sticka från stan
Här är alla ihåliga
och snart blir jag likadan"
Du sa: "Jag vill åka till Kina
och tala mandarin
Inte spanska och tyska, utan nåt lite mer

Jag kan få allt som jag önskar
Jag fixar allt jag vill
Fast det kostar mig mycket pengar
Min kärlek och lite till"
Du kommer få skulder för livet
De bärs som en tung gammal sten
Men nu bränner vi ner hela skolan
Och festar i lågornas sken

Åh, vill du höra den
en sista gång
Lyssna på din älsklingssång
med oss som varit med
Sjung för din själ
som ett långsamt farväl
Lyssna på din älsklingssång
med oss som varit med

En sång som väcker upp all längtan
En fågel flyger åter till ditt hjärta
Känslor ingen själ kan hejda
Du minns orden, du minns glädjen,
känner smärtan


Sen är du plötsligt försvunnen
Och rummet är stökigt som fan
På golvet finns böcker och kläder
I hörnet din saxofon
Och efter timmar av tystnad
Ringer det i vår telefon
Du säger: "Kan jag låna bilen?
Jag måste bort härifrån"

Vi säger: "Ditt liv är ditt eget
Du äger din tanke och tid
Låt inget ta det ifrån dig
Helena, du är en speciell individ
Du vet att din självbevarelse
Får dina fötter att gå på
Och snart är du långt härifrån
Det var allt, kyssar, puss och hej då"

Åh, vill du höra den en sista gång
Lyssna på din älsklingssång
med oss som varit med
Sjung för din själ
som ett långsamt farväl
Lyssna på din älsklingssång
med oss som varit med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback