You got a fast car, I want a ticket to anywhere

I. I hope God protects your soul
Mitt hjärta vill fly från min bröstkorg. Den lilla del av mig som fortfarande känner sig hemma här håller på att sakta, men med en beslutsamhet som förundrar mig, tyna bort.
Jag längtar härifrån. Mitt hjärta vill fly till en festival i Tyskland, mitt hjärta vill fly till en strand i Hammamet. Mitt hjärta vill fly från min bröstkorg till en bar i Palencia, fly till främmande vidder, fly till en källare i Neumünster eller ett vandrarhem i Köpenhamn. Mitt hjärta längtar min bröstkorg i tusen bitar och om jag inte sprängs inifrån så slits jag isär av allt som vill mig illa. Det här stället. De band som binder mig här.

II. Just one more question before I pack
Jag letar desperat efter toner som kan förklara allt, förklara mitt hjärtas flykt, men mina känslor finns inte i kvintcirkeln. Så nu tystnar jag. Trevar inte längre längs väggar som inte säger mig någonting.

För övrigt:
Trångsynthet förvånar mig. Och upprör mig. Sedan när blev människors olikheter något negetivt? Jag förstår inte. Jag förstår inte vad det är som gör att vissa anser sig vara bättre än andra, vad det är som gör att vissa inte ser längre än sina egna erfarenheter och tidigare uppfattningar om folk. Erfarenheter suger. Jag vill leva i en värld där alla människor får en chans. Alla.
Men framförallt är det din trångsynthet som förvånar mig. Och i allra högsta grad förskräcker.
Slutsats:
Inte förrän jag har träffat varenda jävla människa i hela världen tänker jag skaffa mig en åsikt om mänskligheten som helhet. End of discussion.

Kommentarer
Postat av: emelie

well spoken brother!!!

2006-06-04 @ 13:38:08
Postat av: the kite

sörjer över sanningen i dina ord och sporras av beslutsamheten!

2006-06-04 @ 17:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback