Mitt liv är perfekt!

Till och med en dag som denna kan jag se det ljusa i tillvaron. Även om ljuset skiner svagare, det måste medges, är mitt liv ungefär så perfekt som det någonsin kan bli. Såvitt jag vet, alltså. Om det mot all förmodan skulle kunna bli ännu bättre tänker jag inte göra annat än att tacka och ta emot, men jag är som sagt väldigt nöjd som det är.
Idag fick jag veta mitt betyg i B-kursen i trummor. Många ord som ungefär gick ut på att jag är en lat jävel, men att jag spelmässigt ligger på en mycket hög nivå. Jag tror att hela min gymnasietid skulle kunna sammanfattas på precis samma sätt, med precis samma ord. Om jag ska vara ärlig så har nog hela mitt liv så här långt bestått av nitton långa (allt är relativt) år, fyllda av outnyttjad potential. Och mot all förmodan är jag nöjd. Väldigt nöjd.
Synd bara att all den potential jag gömt så väl att jag inte ens själv kan hitta den, faktiskt måste fram. NU!

Så, om någon skulle råka ha ett arbete om något av följande:

Store Mosse
Hallands Väderö
Judendom
Provocerande konst
Valfri 1900-talskonstnär
eller möjligtvis
En analys av två skönlitterära texter med temat Identitet och Självkännedom som utgångspunkt

så tveka inte! Jag tar emot vadsomhelst. Fan, mitt hetsiga liv alltså.
Allt detta ska vara färdigt imorgon, då jag dessutom har spanska- och tyskaprov, samt beting i A-kursen i piano.

Fyfan. På onsdag åker vi till Tunisien och sen är allt det här över. Mitt liv är så jävla perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback