All this talk of getting old is getting me down

Hur många ord har den genomsnittlige svensken i sitt ordförråd?
Jag har ingen aning, vågar mig inte ens på en gissning.
Hur som helst så chansar jag på att jag åtminstone inte ligger under snittet.
Och ändå:
Jag finner inga ord som kan beskriva hur det känns att vara här. Att leva mitt i detta. Att vakna varje morgon så långt hemifrån och ändå vara... hemma.

Deng Laoshi (lärare Deng) sa en rolig sak i veckan:
Vi sitter i klassrummet och diskuterar kinesiska marknader när vår lärare plötsligt säger att kineser faktiskt är farliga.
- Det är inte bara i trafiken vi kineser är oberäkneliga och farliga, även när man är ute och shoppar måste man akta sig, säger Laoshi. Ibland kan de till och med slå er! Ni måste akta er för arga kineser.
Vi skrattar, såklart. Kineser kan visserligen tappa humöret, särskilt när man går på en marknad och tackar nej till att köpa deras varor, men de tycks ändå vara relativt harmlösa.
- Jodå, säger Laoshi och ler. Riktigt farliga och aggresiva kan de bli, ta det lugnt!
Vi har ännu inte förstått allvaret i det hon säger. Med sina 145 centimeter och 40 kilo ser hon helt enkelt inte särskilt skräckinjagande ut. Men då blir Laoshi allvarlig.
- Verkligen, försäkrar hon. Kineser är farliga!

Ja, tack då. Då vet vi! Det är bäst att akta sig, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Tobiasoline

Very nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback