Can't kick the habit

I can't kick the habit...

Idag ar det storhandling som galler. Jag har nog fortfarande inte riktigt fattat den har grejen med att bo ensam, kylskapet fylls helt enkelt inte pa av sig sjalv. Hoppas att det inte uteslutande handlar om bortskamdhet utan att det for alla tar en stund att vanja sig. (Men tre manader? Jag ar skeptisk... )
Hur som helst sa ar kylskapet tomt sanar som pa en flaska joggi och lite ost. Idag ska fyllas pa minsann.

Och fan vad det ar dyrt med mat! Det har jag inte heller fattat innan. Det kostar pengar att leva alltsa, jag gillar inte iden! Har jag sagt att vi har kopt en kaffemaskin forresten? Den iden gillar jag!

Well well. Idag har vi alltsa kommit fram till att jag ar en bortskamd snorunge, inte sa kul! Har ska bli battring, det kan jag lova!

For att ni inte ska tro att jag bara slosar bort pengar pa andra saker an mat och later bli att plugga sa kommer har ett prov pa mina kinesiskakunskaper i form av en (fri) oversattning av det jag just skrivit. Enjoy!

Jintian women yao qu shangdian mai fan he biede dongxi, yingwei women de bingxiang zhi you suan nai he yi ge huangse de dongxi. Bu tai hao! Ziji zhu bu hen rongyi! Wo juede wo hen yi ge xiao haizi.
Fan you nan you gui! Yiqian wo bu zhidao le. Zhu zai zheli hen duo qian, wo bu xihuan.
Xianzai women you yi ge kafei de dongxi. Zhege wo xihuan!
Okej. Jag kom visst inte langre an sa.
Peace out!

Kommentarer
Postat av: Far

Jubel! Äntligen fattar hon varför kylskåpet hemma aldrig var tomt. Någon fyllde på!
Jag vinkar när jag flyger upp över malaccasundet åsså ses vi senare i vinter när vindarna blåser åt det hållet.
Far

2006-11-22 @ 11:50:41
Postat av: Maaaaaa

hmm jag behöver din adress och till telefonummer till visumet....

2006-11-24 @ 14:19:34
Postat av: johanna

Baby! Varför skulle jag ringa dig för?! Nu saknar jag dig bara ännu mer! Men ack vad skönt det var att höra din röst igen ändå.
Funderar på att komma ner en tripp i vår. Är så himla sugen på att resa nu! Vi får höras framöver angående detta.

Du, grabben var det inget kännt över. Hoppas han är den bästa!

Ta hand om dig (och hör av dig!), så kanske vi ses snart min baby in crime!

KRAM!

Postat av: Veronika

Hej brudis!
Fest att du hittat till min sida och annu roligare att jag hittat till din. Gott! Varsta att du kan kinesiska, du imponerar!
Har precis fatt er adress sa snart hamnder det grejer kan jag lova.
Haha, latt att jag ska halsa. Forresaten, agnar du dej at att titta pa australiensiska djur pa tv nar du ar i kina. klingar galet i mina oron. Har ni inga egna djur?
ha det!

2006-12-17 @ 03:51:50
URL: http://rongkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback