01.37

Vissa saker saknar jag inte med Sverige. Lunarstorm, till exempel, med allt vad det innebär. Hejdå!

Idag har vi varit på upptäcktsfärd i Shanghai. Från Nanjing till The Bund till Yuyuan Garden till Tomas lägenhet där Torsk på Tallinn väntade. Perfekt dag, med andra ord! Shanghai kan vara det vackraste jag har sett i hela mitt liv. Och det fulaste.
Klockan är nu tjugo över ett och vi har nationaldagslov hela veckan vilket har resulterat i rubbade sömnvanor men mycket hemlagad mat! Nudlar, till exempel. Och tonfisk och tomatsås och champinjoner och andra nyttigheter.
Köpte även en madrass till min säng idag. Sömn!
Imorgon blir det nog plugg. Fan, imorgon blir det plugg menar jag. Mycket och intensivt!

Kommentarer
Postat av: Rock Mor

Hur ska jag kunna skicka salt&blandat, Kalles kaviar och knäckebröd om jag inte har adressen??! Maila den, tack! Pussar och Kramar

2006-10-05 @ 09:29:29
Postat av: Hanna

Jag borde ha svarat på detta inlägg för väääldigt länge sedan. (Kanske onödigt att svara så sent.) *skäms* Ta det inte personligt bara, att det dröjde så länge....

Det med cykelhjälmar: Alltså, allvarligt talat så är du kanske något på spåret där. En viss överrepresentation av cykelhjälmar kan förekomma bland frikyrkofolk, faktiskt. ...fast de flesta frkikyrkliga använder INTE cykelhjälm, vill jag poängtera;)
Jo, jag har väl förstått det..men du säger att den är kluven, alltså tvådelad, din syn på religion. Är den inte bara negativ, utan positiv också?

Jag går på bibelskola, utanför Jönköping, nu - otippat(inte). Känns gött! Härlig klass och intressanta ämnen! Det är mycket man "måste" ta ställning till och reflektera över när man går bibelskola. Man funderar mycket på sitt eget liv och på Gud. Lite jobbigt, men säkert nyttigt.

Du trivs i Kina eller? Jag är imponerad över att ni vågade flytta ändå till Kina, men om någon skulle göra det så skulle det väl vara just ni. Kan du någon kinesiska nu då? Är det det som ni läser eller vad gör ni?

Postat av: Hanna

Postat av: Hanna
Jag borde ha svarat på detta inlägg för väääldigt länge sedan. (Kanske onödigt att svara så sent.) *skäms* Ta det inte personligt bara, att det dröjde så länge....

Det med cykelhjälmar: Alltså, allvarligt talat så är du kanske något på spåret där. En viss överrepresentation av cykelhjälmar kan förekomma bland frikyrkofolk, faktiskt. ...fast de flesta frkikyrkliga använder INTE cykelhjälm, vill jag poängtera;)
Jo, jag har väl förstått det..men du säger att den är kluven, alltså tvådelad, din syn på religion. Är den inte bara negativ, utan positiv också?

Jag går på bibelskola, utanför Jönköping, nu - otippat(inte). Känns gött! Härlig klass och intressanta ämnen! Det är mycket man "måste" ta ställning till och reflektera över när man går bibelskola. Man funderar mycket på sitt eget liv och på Gud. Lite jobbigt, men säkert nyttigt.

Du trivs i Kina eller? Jag är imponerad över att ni vågade flytta ändå till Kina, men om någon skulle göra det så skulle det väl vara just ni. Kan du någon kinesiska nu då? Är det det som ni läser eller vad gör ni?

2006-10-06 @ 18:48:07
URL: http://freak4Jesus.blogg.se
Postat av: Hanna

Alltså, jag förtår mig inte på det här. Mina inlägg verkar försvinna...

2006-10-06 @ 18:51:48
URL: http://freak4Jesus.blogg.se
Postat av: Hanna

...fast ibland verkar de finnas kvar. Skumt..

2006-10-06 @ 18:52:23
URL: http://freak4Jesus.blogg.se
Postat av: joted.

L!jag saknar dig så det gör ont!jag hade gjort vad som helst för att ha dig hos mig nu.du med alla kloka råd.du som alltid vet hur jag ska göra!gaah.
hör av dig när du hinner och kan.jag ska inte till usa så du vet var du kan nå mig resten av året (även om du inte behöver vänta så länge!)ha det super i kina och hälsa kortisarna!haha.puss!

2006-10-11 @ 23:32:30
URL: http://jagged.blogg.se
Postat av: hedsweds

du saknar nåt som jag har lämnat hos dig! en liten grej som gjorde entré i din mors boning igår.. eller iaf så kommer du att ha nåt som väntar när du kommer hem =) då jag inte är i landet troligtvis. eller vem fan vet?! kanske blir en kort resa.. hur som, ha det gött och glöm inte att du är i shanghai! i kina, långt hemifrån.. passa på!

2006-10-16 @ 22:49:46
Postat av: Maa

Jag träffade din mamma igår,hon är söt, får mig att sakna dej ännu mer!
Tänker på dej bejbs*

2006-10-17 @ 11:48:57
Postat av: Mattiasnatalia

Lovely site keep it i will be back that you.

2009-06-25 @ 14:04:41
URL: http://mattiasnatalia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback