women hen hao

Här mår vi bättre än väntat, tror jag. Pratar i och för sig bara för mig själv, men saknaden efter Sverige har efter nästan en månad inte infunnit sig på långa vägar. Jag känner mig som hemma.
Actually, jag ÄR hemma. I förrgår fick vi vår lägenhet och igår flyttade vi in massa grejer. Ikväll blir första natten i ett riktigt hem. Vårt hem. Hemma. Det ska bli gött.
Kan för övrigt informera om att studenthemmet där vi fram tills nu har varit inackorderade är invaderat av myror. Som tycks ha sitt högkvarter i våra sängar. Just det. Min karma har försämrats avsevärt under den senaste veckan. Undrar om myrliv värderas lika högt som människoliv? I så fall ligger jag jävligt risigt till.

På söndag är det nationaldag här, och vi har lov hela nästa vecka. Inga planer, dock. 
Nämnde jag att vår lägenhet ligger på tjugosjätte våningen? Perfekta liv, hej hej!
"Kommer jag kunna bo i Sverige efter det här?" sa min vän Sufei just.

Nej.

(Bilder finns förresten på min väns blogg:
http://goingtoshanghai.blogg.se. Check it out.)

Kommentarer
Postat av: Skogsmulle

-Mamma, varför är det synd om myrorna?
-Det är väl inte synd om myror?
-Jo, fröken sa att vi skulle gå ut och se på myr- stackarna.

2006-09-29 @ 15:18:21
Postat av: hedrrrrrrr

vem tror du att du stöter på? huh? gillrat en fälla? såg bildbevis i sofis blogg.. och i en båt med liksom.. :O

2006-09-29 @ 19:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback