A purposeful disaster

Anger steers me clear of every instinct for eloping,
someome should mention
that I won´t see you again.


Jag har insett att jag inte behöver människor i mitt liv som bara gör mig illa. Det låter rätt rimligt, va?
Konstigt bara vad som ibland krävs för att man ska öppna ögonen.
Från och med nu är det i alla fall samarbete som gäller, mitt hjärta fattar underliga beslut när det får styra på egen hand. Välkommen in i leken, hjärna! Frågan är dock om det är ett samarbete som kommer ge reslutat. Lite som om Kristdemokraterna skulle bilda regering med Gudruns feminister. Vi får väl se hur det går.
Tråkigast är att jag i och med ovanstående insikt erkänner mig själv lurad och totalt bortdribblad. För att komma över detta faktum har jag funderat på om jag kanske trots allt lärt mig något av detta? Det har jag. Här kommer några exempel på vad de senaste elva månaderna gett mig:

1. Lita aldrig på folkpartister
Det här kanske är självklart för de allra flesta, men uppenbarligen inte för mig.

2. Tenniskjol är helt ute
Dessutom är jag helt övertygad om att dessa djävulska tygstycken ligger till grund för kvinnoförtrycket.
Nej, jag tänker inte förklara.

3. Hjärtat är bara en muskel, kärlek blott en konstruktion
Låter det bittert och cyniskt? Det är det inte. Det här har jag egentligen vetat hela tiden men inte förrän nu har jag fått det bekräftat för mig. Hjärtat är bara en muskel. Det är sant. Dessutom är det den muskel som håller oss vid liv, därför bör den inte belastas mer än nödvändigt. Det är min fasta övertygelse!

4. Kött är mord!
Kött är mord, vilket indirekt gör människor som äter kött till mördare. Och såna bör man inte umgås med, eller hur? (Jag åt för övrigt en kebabpizza i fredags, det var gott!)


Ja. Egentligen har jag kommit fram till väldigt mycket mer men nu har Carolina Klüft satt europarekord så jag sitter och gråter istället.






Well I hope God protects your soul
I don't know if you should leave home alone
Maybe you've been drinking from the devil's bowl
I can't express myself 'cause I'm not fully grown


My heartache is my mistake, you see
My heartache is my mistake, you see


Well I am conscious of the way that I act
But I won't betray you, you can be sure of that
I'm not a pet who does tricks at the drop of a hat
I wish I was fiction, I wish I was fact


My heartache is my mistake, you see
My heartache is my mistake, you see

Kommentarer
Postat av: sufei

Okej. Det där jag sa om friidrott och tårar - glöm det!
Jag är inte bättre själv :S

2007-08-26 @ 21:13:59
Postat av: Anonym

Hey, det var dig och mia jag såg förra
veckan vid shell va?
Jag reagerade inte på det fören jag kom
ner till kvantum ungefär:P
Hur är står det till med en Helena nu för
tiden då?

2007-08-28 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback