Well, if you put it that way...

Everyday is a winding road och imorgon är det fredag. Ännu en dag i paradiset, så att säga.


Jag som har lovat min hund att vi tillsammans ska börja ett nyttigare liv (mycket motion i form av långa promenader samt inget godis, bara hundmat) sitter nu här och frossar i julgodis. Ja ja, så kan det gå! Typiskt Marina att göra god knäck, liksom, även om plåten såg ut som ett slagfält.


Jag har alltid fascinerats av religiösa människor, orkar inte gå in på det just nu (klockan är ett på natten, herregud) men jag antar att handlar om deras förmåga att hålla fast vid sin tro och sina värderingar oavsett vad som händer, något jag själv inte tycks klara av. Vilket jävla skämt egentligen. "Tro" är verkligen att ta den enklaste vägen ut när en logisk förklaring tycks vara omöjlig att finna.

- Ja... Alltså... Öh... Det var Gud som gjorde det.

 Ja. Klart som fan det var Gud som gjorde det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design
Och sen skapade han USA.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, det är ju lätt att säga att tro är den enkla vägen om man själv aldrig prövat. det är fan inte enkelt att tro. det är det svåraste som finns.

2008-01-03 @ 12:12:15
Postat av: Gustavhege

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback