Jeg trenger ikke Jesus, jeg trenger ikke noen frelsere

Jag behöver inte att en fantasifigur berättar för mig hur bra jag är. Jag vet redan mitt eget värde, och det utan att ha läst om det i en bok. Så är det. Jag behöver inte heller få broschyrer på T-banan om unga killar med surfbrädor som funnit sin Bästa Vän.

Vad jag behöver är en miljon kronor och ett glas vatten. Det kan inte Jesus ge mig.

(Eller kan han det? Någon som vet? Om jag bara börjar tro ordentligt så kommer det väl strömma in mirakel. Nu knäpper jag mina händer. Bara så att ni vet.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sorry, kan varken ge dig miljoner eller vatten
härifrån andra sidan jordklotet. Däremot kan jag ge dig ditt mirakel. Du är faktiskt inte i Oslo om du trodde det. Du är här, i någons tankar på Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Och när jag drar vidare så följer du med, glöm aldrig det...

2008-04-12 @ 22:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback