Om jag bara hade någonting att tro på...

Jag blir förtvivlad. Måste alla människor vara idioter jämt?
Måste jag alltid försöka övertyga mig själv om motsatsen?

Idag har jag jobbat och varit duktig. Är trött nu och ska väl sova. Imorgon blir förhoppningsvis en händelserik dag, med montering av hyllor och gardinstänger samt bakning och diverse hushållsbestyr. Bara jag får min lön någon jävla gång. Om det inte finns pengar på mitt konto imorgon kommer någon att råka riktigt illa ut. Och så ska jag jobba, så klart. Idag har jag träffat på de mest udda människorna. Underbart. Jag känner mig plötsligt inte lika knäpp.

I. I think it's going to rain today
Jag vet inte vad jag förväntas känna men just nu är det bara tomt och jag fattar ingenting, som vanligt. Nej, det var fel. Jag fattar precis men jag befinner mig i en bubbla av just-här-just-nu och jag är rädd för att den ska spricka, så som bubblor alltid gör förr eller senare.

II. När min bubbla spricker...
...tänker jag dansa tills världen slutar snurra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback