Gråa dagar

Jag är sjuk. Det är väldigt odramatiskt, bara en massa snor och halsont, men likväl förbannat tråkigt. Så nu ligger jag i mitt lilla rum med ett tjugotal gamla temuggar omkring mig och tycker synd om mig själv. Sämst är att mannen i mitt liv är och jobbar och har lämnat mig helt ensam! Det är dålig stil, tycker jag, och då har jag visst redan förträngt att jag var ute och festade i lördags när han låg hemma och snorade... Ja ja. Härligt är också när man ringer till jobbet och förklarar att man är sjuk, och möts av en besviken, lite misstroende röst. Det är ju alltid roligare att ligga hemma och må dåligt om man dessutom har dåligt samvete! Mitt förhållande till min arbetsplats var för övrigt inte det bästa innan dagens telefonsamtal heller, därför att. Och därför. Och därför så rör det mig inte ryggen just idag.

Så vill jag även passa på att uttrycka min oförståelse inför nässpraysberoende (syftar här på a few friends of mine). Det känns väldigt självdestruktivt, med tanke på att nässpray kan vara något av det vidrigaste som finns. Och så ska det upp i näsan, fyfan! Visserligen fyller det sitt syfte, men ändå! Det krävs många minuters mental förberedelse innan jag tar mod till mig och andas in skiten...

Well well well. Första norska boken (Rödstrupe av Jo Nesbö, fast med norska Ö:n då) är nu utläst. I förvånansvärt snabbt tempo dessutom! Heja heja heja mig! För övrigt en mycket bra och intressant bok som verkligen kan rekommenderas. På svenska då, för dom som föredrar det.


Nu är det läggdags för min del. Kanske en kopp te först.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kryapådejkramar....

2008-08-26 @ 08:25:39
Postat av: Maaa

Hur går det för dej nörd?

Från och med fredag kommer jag befinna mej i göteborg, och eftersom jag vet att du befinner dej där ibland så ville jag bara påminna om att det går bra att hälsa på när du ändå är där!

Puss &KJAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback