Situation kolon

Jag sitter i köket. Roomie sitter i hallen. Pojkvän ligger i min säng.
Så mysigt har vi det här ikväll, jag och två av världens bästa människor. Ikväll har vi haft förfest i lilla källaren med Captain Morgan och Absinthe och sen har vi dansat järnet på Hard Rock Café. Eller R'n'B Café. Jag har förlorat all respekt och kommer aldrig mer gå dit.
Hur som helst har jag haft en väldigt trevlig kväll. Imorgon blir det utgång igen och det är fan vad jag behöver, har varit alltför många lugna veckor nu.
Nu blir det sänggående, antar jag. Jag är den enda som fortfarande är på festhumör, sitter här ensam med min öl medan Roomie pillar med datorn och Pojkvän sover. 
Ja ja ja ja ja. Tjat tjat tjat.
Jag har varit gatumusikant ikväll. Situation kolon: Jenny frågar coola snubben om jag får spela, coola snubben tittar tveksamt på mig och säger att han kan spela om jag sjunger, Jag säger att han ska spela i B-moll. Han ger mig gitarren.
Sen är jag rockstjärna i fem minuter och sen går vi hem.
Märker man på mitt språk att jag är full nu? Jag antar det.
På söndag ska jag på audition, kan man säga. Nu avslöjade jag min hemlighet. Snart händer det. Och då är jag där.

SKÅL!

Kommentarer
Postat av: Sigbjornalva

I kinda like it. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback