Mitt lilla liv

Ja. Idag har jag varit vuxen och lagat mat (veggiburgare med couscous och vitlöksdressing, mumma) samt plockat och försökt få ordning på rummet. Mina åtta kvadratmeter börjar kännas som hemma! Har fortfarande lite bekymmer med garderobsbrist, men det kommer förmodligen lösa sig inom en snar framtid.
Idag har jag även hälsat på min hyresvärd och framförallt på dennes hundar! En stor och svansviftande golden retriver samt en übergullig taxvalp som försökte skrämma mig genom att sitta i sin mattes famn och titta på mig med sin genomträngande valpblick samtidigt som han skällde högljutt. Gissa om jag blev skraj...
På eftermiddagen var jag inne i centrala Oslo (snö, snö, snö och lite slask) där jag träffade Danny som visade mig vägen till mitt nya jobb. Verkade inte alltför krångligt att hitta dit, men ni som känner mig vet att mitt lokalsinne inte alltid är på topp. Det blir nog spännande imorgon!

Har även hunnit träffa en del norrmän, vänner till Danny och Martina. Mycket trevliga människor! Det här kommer bli bra, tror jag. Just nu är det egentligen bara en sak som saknas, och från och med nästa vecka blir avståndet i alla fall något mindre. Jag får nöja mig med det, antar jag.

Nu är det läggdags här, i landet i väst (eller Europas sista kommuniststat, hur var det nu igen?) och imorgon blir det till att gå upp tidigt. Ska vara på jobbet klockan nio. Hej, livet! Nu är jag med igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback