Our kind of rain don't fall this side of yesterday

Helena goes schizo


Mina hjärnhalvor samarbetar ICKE! Det här med förnuftet vs. känslorna ställer till problem, kan man säga. Min oförmåga/ovilja att tänka och analysera slutar bara med förvirring, långt ifrån den enkelhet jag är ute efter.
Yeah yeah yeah! Hade förresten en diskussion häromdagen angående det mänskliga psyket och dess olika problemlösningsmetoder. Jag tillhör alltså den del av mänskligheten som hellre förtränger obehagliga händelser än tar itu med dem, och det har alltid fungerat och fungerar fortfarande alldeles utmärkt för mig. Fick dock höra att det inte alls är en bra metod och att allting så småningom kommer hinna ifatt mig och att det då kommer vara så mycket svårare att hantera. Typiskt, liksom. Nu går jag bara och väntar på att allting ska komma upp till ytan på en och samma gång!
Synd bara att det hela faller på en enda punkt:
Jag tror inte på det mänskliga psyket. Jag tror på att dansa.

Det finns naturligtvis undantag, men jag vill inte prata om dem. Vi kan alltså komma fram till slutsatsen att de inte finns och att min självinsikt är fullkomlig och jag själv följaktligen helt utom fara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback