You're gonna miss me when I'm gone

Jag tänkte börja dagens inlägg med att tydliggöra en sak:
Det här är min blogg. Jag står för (nästan) varenda ord som skrivs här. Vill man inte läsa behöver man inte läsa.
Därför anser jag det också vara min rätt att häva ur mig vad fan som helst utan att ens försöka motivera mina tankar och åsikter.

Sådär, då var det avklarat. Här kommer alltså dagens framprovocerade Saker som irriterar mig-lista helt utan minsta tillstymmelse till motiveringar eller förklaringar (nåja, nästan i alla fall). Jag kommer i min lista att använda mig av ordet "feminist". Jag VET, jag vet, jag vet att "feminist" har blivit ett väldigt luddigt begrepp. Jag vill egentligen skriva något i stil med "jämställdhetsivrare" men tycker inte riktigt om klangen i ordet och därför är jag villig att ta risken att någon slutar läsa här och avfärdar mig som matriarkatkonspiratör. Anyway, here it comes!

1. Feminister som INTE tycker att topless-frågan är viktig.
2. Alla som inte är feminister.
3. Alla som ÄR feminister men som inte vill kalla sig det av rädsla för att folk ska tro att de inte rakar sig under armarna, alternativt är matriarkatkonspiratörer. (Jag har aldrig stött på en människa som vill störta patriarkatet och istället bygga upp ett matriarkat. ALDRIG! Och jag har träffat väldigt många människor. Av alla dessa människor har många haft väldigt extrema åsikter. Ändå har jag aldrig träffat någon som påstått sig vara för ett maktskifte av sådan betydelsegrad. VISST ÄR DET JÄTTEKONSTIGT!)
4. Det faktum att alla inte är feminister, samt att det faktiskt finns människor som säger sig vara anti-faminister och menar allvar!
5. Moderater i allmänhet, Carl Bildt i synnerhet.
6. Boendepriserna i Oslo
7. Andras framgång
8. Bittra och cyniska människor som inte kan glädjas åt andras framgång, till exempel jag själv.
9. SJ
10. Det faktum att varenda folkhögskola i det här landet verkar ha en kurs i bibelkunskap men att det inte tycks finnas en enda kurs i bibelkunskap vars beskrivning innehåller ordet genusperspektiv.

Ja. Den listan kan faktiskt göras hur lång som helst, men jag stoppar där för att ni ska kunna ta in och smälta all information, och framför allt skriva upp det!


Efter all denna nedstämdhet tänkte jag göra en helomvändning och se livet från den ljusa sidan (för en gångs skull). Så här kommer min Positiva förändringar som vår nya regering har åstadkommit i vårt samhälle-lista:

1. Sänkt skatt på vin, höjd skatt på öl. (Denna punkt kan enbart ses ur en egoistisk synvinkel. Vin är gott, öl är... nej.)

Oj. Det tog visst slut där.
Skriv upp det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga tider...

Nu kan vi skåla för mer ost&VIN kvällar then;)

Postat av: maaa

fan va gött! hej vin! dte blir ju vin fyllor över hela landet dä? va kul vi ska ha det!

jag fick precis för mej att gu har en sådan där genus perspektivs grej inom religion fast dock handlar det om antika grekland och typ asagudarna eller nått.. eller nej men jag läste det någonstans, ska kolla på det! eller så läste jag fel! hoho! det har ju dock inget att göra med bibeln, men iaf! vilket babbel! HE JHEJ!

jag har ingen aning om vad matriarkart, partriarkt, jag kna dock tänka mej vad partiakt är för något, ävenvad matriarkt är men kan ändå inte komma på vad det är om det ska vara varandras motsatser så jag tänker nog helt fel där...

2008-01-12 @ 15:27:15
URL: http://mittlivarperfekt.blogg.se
Postat av: Anonym

det faktum att det finns anti-feminister är nog ändå det sorgligaste av allt...

jag åker om två veckor, den 26:e januari! och du ska flytta till oslo, varför då? antingen jobba med fiskrens eller på café gissar jag. vid närmare eftertanke skippar jag nog att gissa på fiskrens.

ska hålla extra utkik efter näbbdjur och myrpiggsvin.

2008-01-13 @ 19:03:45
URL: http://goingtoshanghai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback