How does it feel to know you'll never have to be alone

Det blev så tomt när mamma åkte hem att jag funderade på att åka till Sverige redan ikväll, men jag behöver pengar så det blir jobb imorgon i alla fall. Roomie har redan åkt hem för att fira midsommar så nu känns det lite extra ensamt här. Ska nästan bli skönt att jobba idag, jag är så dålig på att inte ha folk omkring mig. Roomie brukar i och för sig alltid klaga på att jag jämt gömmer mig på mitt rum när hon väl är uppe och vill ha sällskap (hon jobbar natt så vi går oftast om varandra) men jag tycker det är skönt att bara höra någon som pysslar i köket och allt det där. Jobbigt med tystnad.
Ja ja ja, tjat tjat tjat. Imorgon eftermiddag åker jag till Sverige för att fira midsommar. Det ska bli härligt. Hade ställt in mig på att behöva jobba hela helgen men så blev det inte. Nästa veckan är dessutom sista jobbveckan före semestern så nu känns det som om allt bara rullar på. Efter mina två semesterveckor i juli flyttar C hit och det kommer bli hur bra som helst. Vi tjatar nog snart ihjäl varandra i telefon.

Hoppas det blir en lugn dag på jobbet. Inga hetsiga kunder, tack. Det orkar jag inte, jag är ingen hjälpsam och tillmötesgående Helena idag. Nu är det i alla fall dags för mig att göra mig i ordning. Jag skulle packat och städat idag. Nu får jag göra det ikväll när jag slutat jobba istället, vilket inte blir så kul då jag börjar jobba klockan sju imorgon igen... Smart. Som alltid. Tar bussen direkt efter jobbet imorgon också så det måste liksom bli av ikväll. I alla fall packningen. Annars blir det svårt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad midsommar!!

2008-06-18 @ 13:51:46
Postat av: Ma

hoho! vad händer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback