Ett stort FUCK YOU till SJ

Gårdagens tågresa till Göteborg var det värsta jag någonsin varit med om, världens minsta tåg och hur många passagerare som helst. Vi stod femton personer i utrymmet mellan två vagnar och det var knappt så vi fick plats. Kanske kunde varit mysigt om omständigheterna varit annorlunda, men att stå och kramas med främlingar på ett tåg är inget jag gärna gör. Dessutom är biljetterna svindyra och NEJ NEJ NEJ jag vill inte behöva betala extra för att få en jävla sittplats. Va?!
Det spelar ingen roll hur många gånger konduktören ber om ursäkt, två timmars lidande glömmer man inte bort hur som helst. SJ ska skämmas och jag kommer aldrig mer åka tåg. Fast där ljög jag, såklart. Men det känns bra att tro att jag skulle kunna låta bli. Nu är det i alla fall SJ som får ett argt mail av mig.

Yes yes, mot alla odds kom jag i alla fall fram till Göteborg igår och hade en väldigt trevlig kväll. Inte alls kul att åka hem till Oslo idag, särskilt med tanke på veckan jag har framför mig. Dagisjobb och en kost bestående av knäckebröd och vatten. Jag vet att det är ett jävla tjatande om min ekonomi men den förstör ju för fan allting. Imorgon ska jag ringa och skälla på Adecco. Jävla svin.

Jag är inte alls så arg som jag låter. Faktiska ganska glad. Det känns för första gången i mitt liv som att valen jag gör helt och hållet är mina egna. Det är en skön känsla.

Kommentarer
Postat av: Lokmor

Knäckebröd är jättenyttigt!!! F.ö tycker jag att du ska göra en SuperBarbro och skälla ut SJ så de ger dig fria resor under minst 5 år framåt! För att bli riktigt peppad kan du kolla in länken nedan. Ha en bra vecka - KRAM!

http://smp.se/nyheter/Sverige/nytt-kraftigt-lonelyft-for-sj-chefen(538458).gm

2008-03-24 @ 23:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback