If only I had something to believe in

Dagens bästa: Det kommer dröja jävligt länge innan det dyker upp några pengar på mitt konto. Väldigt tråkigt, men framförallt bekymmersamt. Imorgon åker jag till Sverige och är hemma över påsk, natten till tisdag tar jag bussen tillbaka till Oslo och det är då problemen börjar.
Mitt dilemma: Jag måste jobba nästa vecka, för jag behöver verkligen pengarna. MEN om jag ska jobba nästa vecka så måste jag köpa t-banekort vilket jag verkligen inte har råd med. Så antingen får jag leva på vatten och bröd nästa vecka och lägga pengarna på kollektivtrafiken, eller så kommer jag få det tufft i början av april  när hyra och telefonräkning ska betalas...
Ja ja, nu har jag i alla fall tackat ja till fyra dagars jobb nästa vecka och det beslutet är i högsta grad oåterkalleligt. Jag är ju faktiskt van vid att leva billigt vid det här laget. Antar att jag klarat min "No-spending-mars" bättre än bloggbruden (ja, jag har blivit beroende. Vad är det för värld vi lever i?)

Förresten har jag en riktigt bra idé som ska göra mig rik...

Kommentarer
Postat av: Tila Tequila

äh, bloggbruden har inte så många hästar. vet hon ens hur det är att behöva spara? nu lät det som om jag måste vända på varenda slant, så är dock inte fallet men det har en gång i tiden varit. jag antar att hon aldrig varit med om det. vad är din gissning?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback