Keep your promises, they make you look alright

Skrattade lite när jag läste igenom gårdagens inlägg, språkfascisten i mig vaknade upp (hehe) i och med upprepningen av ordet "trött". Ganska nöjd är jag dock över att ha lyckats variera mig mellan "fruktansvärt" och "förbannat", heja mig! Detta inlägg kommer förmodligen inte bli vettigare, med tanke på tidpunkten. Försökte uppdatera tidigare men blogg.se har krånglat som vanligt.

Hursomhelst, angående fredagens besked om att jag fick jobbet på ICA:
Jag trodde verkligen inte det. Därav denna till synes oförklarliga lycka. Jag gick omkring hela veckan helt övertygad om att jag inte alls skulle få något jobb, att jag hade klantat mig helt under intervjun samt att chefen skrattat åt mig när jag lämnat rummet. Det kanske han gjorde, men i så fall av en bättre anledning än den som snurrade runt i mitt huvud. För övrigt så hatar jag när det händer, alla jävla tankar om att jag inte duger. Det är inte ofta, men när de väl kommer är de fan omöjliga att skaka av sig. Därför kunde jag inte sluta le när jag fick ett telefonsamtal i fredags eftermiddag där min blivande chef frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet. Nämnas bör även att det var 27 sökande. Hoppas det framgår hur jävla nöjd jag är med mig själv just nu.

Dessutom är det ett helt annat jobb än vad jag trodde när jag sökte, på ett bra sätt. Förstod inte riktigt vad det innebar, men ska skriva lite om det när saker och ting börjar klarna. Säkert är i alla fall att det är ett jobb som innebär mycket ansvar. Yes! Jag är en ansvarsfull person! Åtminstone framstår jag som en. Återstår att se vad som händer...

Kommentarer
Postat av: Mie

Congrats to you Helly, på med rocken;)

2008-03-16 @ 08:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback