Out of tune

Idag vaknade jag inte förrän halv ett, och då mådde jag riktigt, riktigt dåligt. Får alltid dåligt samvete när jag sover så länge, känns som att hela dagen är förstörd. Borde inte alls tänka så, jag är ju inte vaken färre timmar om dygnet än någon annan (snarare tvärtom nuförtiden), men det känns helt enkelt mycket sundare att stiga upp tidigt och lägga sig tidigt, än att stiga upp sent och lägga sig sen.
Ja ja. Från och med nu är det här en bra dag, i alla fall. Jag ska sätta på musik på hög volym och baka tills jag svimmar. Sånt tycker jag är kul. Jag är nog egentligen en pysslig människa. Jag (och alla andra) har bara inte fattat det än.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kom på att det nog är dags att svara nu. Vet inte varför det alltid ska dröja så innan jag tar tag i saker och ting..
Ja, precis, något av det värsta är ju att bli förknippad med sådant man absolut inte står för. Nej, jag har förstått att du inte har det, något emot kristna och så. Det är så många ateister (verkar det som, men så kanske det inte är) som inte verklar kunna skilja på sak och person. (Nu vet jag ju inte iofs om du är ateist eller agnostiker eller vad, men jag har ju förstått att du inte är kristen). Jag respekterar verkligen att du, samtidigt som du står fast vid dina åsikter, inte fördömer andra. Det är svårt det där - hur man ska förhålla sig till saker och ting som, mer eller mindre, strider mot ens egna åsikter. Man får ju försöka att bara ta avstånd från själva åsikterna i sig och inte personerna, men det är ju svårt. Får väl helt enkelt försöka se till att de kanske har goda intentioner ändå.
Angående de thailändska fruarna. Har du sett reklamen för Coca Cola Zero...?:S
Ja, jag blev lite förvånad över att se dig i Gislaved. Blir ju lite förvirrande när man ser människor på "fel" plats, men då förstår jag..:) Du jobbar i Oslo förstår jag... Funkar det bra?
Jag pluggar fortfarande i Jönköping. Läser teologiskt basår på Korteboskolan, som ligger i Bankeryd. Då läser man bibeltolkning, idéhistoria, själavård och kyrkohistoria. Halva tiden är vi också inna på högskolan i Jönköping och läser Religionsvetenskap A. Så det gör jag... Blir mycket ledig tid, eftersom man har så mycket sjuälvstudier. Är ofta ledig fre-mån, så det blir mycket tid till annat, exempelvis till att uppdatera bloggen!!! Varför inte det blir av vet jag inte - sitter ju alltid och segar framför datorn ändå. Får väl försöka knåpa ihop ett litet inlägg snart..
Oj, detta blev långt...!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback