It's a wonderful world we live in

Nyss hemkommen från jobbet, och glöm vad jag sa innan om att kvällarna är lugnare. Mitt lilla hjärta! Och så har jag säkert glömt tusen viktiga saker som ska göras när man stänger posten, men det är rätt lugnt, det är jag själv som får städa upp efter mig imorgon och ingen annan... Hetsdag imorgon också alltså, heja mig! Sen får det fan bli en lugn helg i alla fall, lär vara framme i Göteborg någon gång vid sjutiden på fredag morgon. Då tänker jag åka till Kviberg och sova i många, många timmar.

Det knakar i min rygg, tror att det är för att jag fick göra iordning kylrummet innan jag gick. Jag har inte tinat upp än... Kylrummet är i alla fall tyst och lugnt, inget tjat och inga jobbiga kunder. Börjar trivas mer och mer därinne, synd bara att jag välter ner fler mjölkpaket än jag hinner sätta upp i hyllorna. Ja ja ja!

Idag fick jag ett brev från SJ med en värdecheck på femtio kronor. Skrev ett långt och argt brev till dem för några månader sedan då jag fick stå på ett ben mellan Hestra och Göteborg för att det inte fanns tillräckligt med plats åt båda mina ben på golvet. Började precis bli ännu argare för att jag aldrig fick nåt svar men nu låg det ett litet brev i min brevlåda i alla fall, med personlig underskrift och allt. Tack SJ. Det tycker jag var fint gjort.

Nej, nu är det väl läggdags antar jag. Vill inte behöva gå och lägga mig vid den här tiden! Vet inte hur jag vill ha det egentligen, avskyr att jobba andraskift och går mycket, mycket hellre upp klockan sex på morgonen och får jobbet avklarat än låter hela dagen gå åt till att sova, innan jag börjar jobba halv tre... men ändå! Det här suger!
Jag vill vara uppe hela nätterna, vilket i och för sig kanske hade funkat om det inte vore för att jag vill vara uppe hela dagarna också. Det här med sömn är en jävla knasig idé alltså. Jag vill vara vaken dygnet runt i ett halvår (sommarhalvåret, heheey) för att sedan sova hela långa tråkvintern. Låter det inte jävligt bra?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback