It's not a rainbow

Jag och resten av den svenska befolkningen blev för ett tag sedan anklagade för att vara "nordens amerikaner" av en musikergosse i Converse och tajt t-shirt. Han menade på att vi ser oss själva som händelsernas centrum och skiter i vad världen (läs norden) omkring oss pysslar med medan vi förväntar oss att alla ska hålla koll på vad vi gör och tycker (eller snarare, i Sveriges fall, inte gör och inte tycker...) Jag instämde helt i den beskrivningen, såklart. Inte mycket att säga emot där, inte.
MEN!
Om vi är nordens amerikaner så är danskjävlarna ta mig fan nordens fransmän. De har ett helt oförståeligt språk som de tar för givet att alla andra ska förstå. De vägrar prata i långsammare tempo även om man ber dem, och så vägrar de givetvis prata engelska. Det finns många fler likheter men då måste vi gå in på politik och det varken orkar eller hinner jag.
I alla fall, min slutsats är att jag hellre är amerikan än fransman, så är det.
Nu ska jag snart åka lastbil! Spännande värre.

Peace out!


Kommentarer
Postat av: Helena

fin blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback