Det finns en fagrare glans någon annanstans

Vilket äckligt, äckligt gift det är, alkohol. Jag får väl skylla mig själv när jag försöker supa bort mina bekymmer trots att jag vet vid det här laget att de alltid kommer tillbaka dagen därpå.
Igår var de borta i alla fall. Under vinets påverkan var mitt liv ganska perfekt för en stund, men idag funderar jag på om det verkligen var värt det. Godmorgon huvudvärk och illamående.
Ja ja, mitt liv suger just nu. Allt blir problem hela tiden, heja mig! När det inte ens hjälper att man har världens bästa pojkvän och världens bästa vänner och världens bästa familj, då är det rätt illa. Det är mitt eget fel. Jag ställer krav på mig själv som jag vet att jag aldrig kommer klara av att leva upp till, vilket resulterar i att jag inte ens försöker. Jag blir aldrig som jag vill.
Töntiga, tråkiga Helena som bara går omkring och väntar på att bli genomskådad.


Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback