En dag är allting preskriberat

Yes. Jag hittade mitt favorit-te på Meny igår. Ja ja ja! Trodde att det hade typ slutat säljas eller nåt. Nu är jag i alla fall glad, och helt jävla lägligt kom det också för jag har ont i halsen och då måste jag dricka te konstant tills det går över.
Idag är kanske världens tråkigaste söndag och snart är den slut och det känns inte ens bra. Tråk! Jag vill gå och träna eller nåt men jag håller på att bli sjuk och då är det en dålig idé, särskilt med tanke på att jag har en jobbintervju imorgon till ett jobb som jag faktiskt vill ha för en gångs skull...


Så, tänka på annat. I helgen har vi fixat i lägenheten så  nu är allt jääättefint! (Eller, my handy boyfriend har fixat, jag har stått med dammsugaren under borrmaskinen (som tydligen var en skruvdragarmaskin, men hur FAN ska jag kunna veta det?!)) och fångat upp borrdamm. Vi har fått upp lampor i världens mörkaste hall och compact-living-smarta lösningar i världens minsta kök och fina lådor i vardagsrummet/sovrummet. Hehey! Jag tänkte göra en insats och städa i ordning lite i kväll men nu sitter jag här i stället, typiskt. Jag får dricka en kopp te och ta mig samman.


Imorgon måste alla hålla tummarna för mig. Och kanske be en bön, om någon känner för det. Håll hellre tummarna dock. Läste om en mycket intressant undersökning om huruvida förböner och sånt hjälper, och guess what! Inget pekar på att de gör det. Faktiskt så är det i stort sett bevisat att de inte gör det. Överraskande va? Jag är inte så överraskad, måste jag säga. Det kändes rätt väntat.
(Det finns inga undersökningar som pekar på att tumhållning hjälper heller, om någon nu undrar. Fast det finns heller inga undersökningar som visar att det INTE gör det, så där är chansen kanske lite större.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback