I fell in love with the sweet sensation

Jag suger verkligen på att blogga nuförtiden.
Korta, ointressanta inlägg som dessutom är alldeles för få.
Här kommer ett till.

Precis när jag skrev rubriken till det här inlägget så tappade jag min mobiltelefon i en hink med vatten. Om någon undrar varför det står en hink med vatten vid min dator, så kommer anledningen här:
Jag var på fest med jobbet igår. Spriten var gratis, vilket resulterade i att jag fick i mig lite för mycket, vilket resulterade i att jag mådde lite illa när jag kom hem i natt. Eftersom jag känner mig själv ganska väl vid det här laget (och inte alls har lust att rusa ut till toaletten när jag vaknar mitt i natten) så tog jag skurhinken, hällde i lite vatten och ställde den bredvid min säng, "utifall att" liksom.
Där står hinken nu kvar. Som tur är var jag inte riktigt så dålig som jag trodde. Då hade min telefon varit i betydligt sämre skick just nu... Fast när jag tänker efter så hade den förmodligen inte alls det. Hade hinken varit full med något annat än vatten hade den förmodligen inte stått kvar på mitt rum nu!
Ja ja ja. Min lilla telefon har varit med om värre saker, jag tror den ska klara ett litet dopp.

Okej, tillbaka till gårdagen, som innehöll sprit, båtresa och ganska mycket sprit. Min chef är bra på så många sätt, till exempel när han bjuder på sprit. Min kväll såg ut såhär:
19.00: nykter, ombordstigning på båten
19.10: en öl
19.20: ett glas rött
19.30: ett glas vatten (kombinerat med ovan nämnda rödvin)
19.40: en Smirnoff Ice
19.50: en öl
20.00: buffé, med en Smirnoff Ice
20.15: ytterligare en Smirnoff
20.45: en öl
21.00: ett glas rött
21.30: två Irish Coffee, en Bailey's och ett glas rött
22.00: en Bailey's med vispgrädde
22.15: en klunk av nåt underligt (Drambuieieie blablabla nånting) som luktade Jäger, men smakade kattpiss
22.20: en Jäger
22.30: ett glas vatten. Och en öl...

Efter 22.30 är det lite suddigt, vi steg i land runt 23.30 och då var jag väldigt, väldigt glad och lite snurrig. Efter det var vi på Fugazzi, chefen betalade men vad jag minns drack jag nästan bara vatten. Mycket smart av mig. Sen kom kjaeresten min och var med en stund, och efter det åkte vi hem, ungefär. Även om jag inte riktigt minns hur det gick till.
Ja ja ja. Jag har inte gjort bort mig, i alla fall. Full men behärskad, så att säga.
Mycket nöjd.


Glöm det jag sa om telefonen förresten. Den är paj. Jag råkade slita bort några knappar också, så nu är den inte mycket att ha alls. Typiskt. Idag ska jag vara riktigt tråkig och sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback