Tryck på knappen

När man står bredvid en stor varuhiss och funderar på hur fan man ska få ner kundvagnan nerför spiraltrappan - då är man trött. Efter 15,5 timmars jobb idag är jag minst sagt sliten, började klockan sju imorse och kom hem för lite mindre än en timma sedan. Hjälp! Mitt huvud bara snurrar. Det här är andra heldagen på två veckor och på måndag blir det min längsta dag någonsin, 07.00-23.30. Det bästa är att jag börjar jobba klockan sju igen dagen därpå...
Ja ja ja, så är det och jag får skylla mig själv för att jag är en pengakåt jävel.
Nu har jag i alla fall min första lediga helg på några veckor, det ska bli skönt även om jag egentligen hellre hade jobbat. Imorgon blir det i alla fall träning, förhoppningsvis med lite sällskap i form av Jenny och Maria, sedan blir det nog bara lugnt. Alla pengar sitter fast på sparkontot och det är där de ska vara. Budgeten ska hållas, för första gången i mitt liv. Måste för övrigt säga att jag hittills lyckats över förväntan med det där. Jag kanske kan vara ekonomisk i alla fall, trots att alla, inklusive jag själv, alltid trott att det var omöjligt.

Nu är det tamejfan läggdags. Min stackars hjärna och min stackars kropp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska lätt lägga in ett gott ord för dig;) skulle du jobba i helgen? annars blir det utgång, så hör av dig om du är på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback