Vissa dagar är allt som det ska

Okej. Jag måste liksom berätta om gårdagen för hela dagen var helt jävla galen. Men jag vet inte var jag ska börja. Jag är fortfarande i chocktillstånd, kan man säga. Men okej:

Dagen började med att vi försov oss, och vaknade tio minuter innan vi skulle med bussen till centrum. Till saken hör att vi inte packat kvällen före utan tänkt göra det innan vi åkte. Kul. Blev alltså till att slänga ner alla kläder och prylar som låg inom synhåll och hoppas på att resultatet skulle bli bra.

Sedan sprang vi ner till bussen. Missade den med tio sekunder och såg den köra ifrån oss, började leta efter en taxi, hittade ingen, ringde ett taxibolag men kunde inte beskriva var vi befann oss och insåg att vi fick börja gå mot centrum och hoppas på det bästa. Hittade tillslut en taxi och fick betala 170 spänn för att åka en kilometer, men kom åtminstone med bussen till Sverige.
Bra början på dagen, alltså.

Väl framme i Göteborg gick axelbandet på väskan med alla kläder och grejer sönder så väskan föll i golvet. I väskan fanns även fem flaskor öl, två flaskor whiskey och en flaska Bailey's. Vi hann gå typ tjugo meter innan vi upptäckte att vi lämnade ett spår av alkoholdoftande vätska bakom oss. Heja! Öppnade väskan och fick se alla våra kläder (alla!) indränkta i Bailey's och öl.

Fick alltså gå och handla kläder, eftersom tanken var att vi skulle på fest på kvällen. Detta resulterade i att vi blev sena hem till Cebastian, vilket inte gjorde oss mindre stressade. När vi sedan skulle in till Göteborg blev vi ifrånkörda av bussen (igen) och fick vänta ytterligare en halvtimma innan vi kunde ta oss in till stan.

Sedan var det typ lugnt en stund. God mat och trevligt sällskap hos Marran och sedan utgång på Sticky Fingers. Andra rundan öl upptäckte Cebastian att hans kort inte funkade. Inte att magnetremsan var dålig eller något utan att kortet var spärrat eller tomt. Vi började tro att det var tömt på pengar eller nåt, fick typ halvt panik och C sprang runt på olika bankomater och testade skiten men det funkade inte. Stod att uttag inte kunde medges och såna grejer. Våra norska telefoner funkar ju inte som de ska här heller, så vi kunde inte ringa vår norska bank. Ringde polisen och allt, slutade med att jag ringde min mamma (världens bästa mamma!) så hon fick hjälpa oss att hitta telefonnummer och grejer. Fick tillslut tag på nån jourmänniska på norska Nordea och fick beskedet att ingenting var fel på kontot och att alla pengar var kvar, fatta vilken jävla lättnad! Sedan lyckades vi få ut några hundra i en bankomat innan korthelvetet slutade fungera igen.

Jag vet inte. Det låter inte lika illa som det var att genomleva skiten, igår kan ha varit den jävligaste dagen i mitt liv. Ingenting gick rätt, verkligen. Jag är dessutom på ett ganska pissigt humör, rent allmänt liksom, så gårdagen gjorde inte saken bättre. Men JA JA JA. Nu är vi hemma hos Cebastian och ska ta påskmiddag med hans pappa. Ska bli mycket trevligt! Ska kolla igenom kameran nu och se om vi fick några bra foton igår, så ska ni få se bilder på vårt lidande lite senare!

Cheers sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback