You've forgotten how it started

Hemma. Idag började jag jobba 10.30 (hann dessutom med att betala hyran innan) och var hemma igen 00.35. Hård dag, med andra ord. Jobbade på Lekter'n på förmiddagen och lyckades minsann skramla ihop lite dricks, närmare bestämt 140 kronor vilket är nytt rekord, trots att jag knappt hade några bord att servera.
Imorgon jobbar jag på donken mellan elva och sju och på fredag är det nåt liknande. På lördag och söndag är det Lekter'n igen. Kul! Kul att det händer saker!

Men fyfan vad jag är sliten just nu. Har inte hunnit äta ordentligt idag heller, pauser och dylikt finns inte riktigt i restaurangbranschen. Fick i alla fall i mig en kycklingsallad på donken vilket blev middagen idag. Nu ska jag slänga i mig lite cashewnötter, det har jag förtjänat.

Och vet ni vad? Om tre veckor har jag en spelning med mitt nya band. Jag och min elgitarr och mitt nya, tuffa band. Det lär bli grymt.

Dessutom ska vi hem till Göteborg nästa helg! Inflyttningsfest samt födelsedagskalas hos Marran och kanske lite påskfirande också? Hoppas det. Det blir ingen riktig fest utan lite kristligt lidande också, det är ju ändå långfredagen.

Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback