Det är inget personligt, alltså. Jag skulle ju bara vilja ge dig en spark i skrevet!

Ja. Jag är ju inte den som direkt tycker om att vara riktigt jävla jobbig. Men när min föredetta chef påstår att jag varken ska få ut lön eller semesterersättning så tänker jag inte gärna bara sitta här och glo. Vi bor ju trots allt i ett land med lagar och regler, och då följer vi väl dom också? Tänkte väl det.

Annars då? Jag har sån jävla mensvärk. Varför? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Nej, säg det inte. Det är arvssynden, eller hur? Fy mig.

...och nu när jag kom att tänka på arvssynd så måste jag bara få klargöra en sak:
Arvssynden är det löjligaste jag har hört talas om. Någonsin. Alla kategorier. Hela kristendomen är ju ett enda stort skämt men det där med arvssynden tar fanimig priset. Tänk efter, liksom. Tänk efter riktigt jävla noga så inser ni säkert att det bara är trams. Då blir livet lite enklare också. När man kan vara glad istället, och slippa gå omkring och skämmas hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback