Grejen med marsipan?

Nu är semlorna färdiga (och uppätna - i alla fall en del) och resultatet var lyckat, i alla fall med tanke på omständigheterna. Idén med marsipan, däremot, kändes inte helt klockren. Det smakade inte illa, men inte helt perfekt som semlor ska smaka. Så nu vill jag verkligen veta, vad är skillnaden? Hjälp!

JA JA.

Packningen går det sådär med. Om ni tänker er att jag är tillsammans med en kille som är bättre på att skjuta upp saker än vad jag är, så förstår ni kanske. Vi är alltså långt ifrån klara. Men vad gör det när man har hela natten på sig? Ingenting. Absolut ingenting.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skillnaden mellan marsipan och mandelmassa är att det är mer socker (floursocker) plus äggvita i mandelmassa och mer mandel i marsipan. Mandelmassan är alltså både lösare i konsistensen och sötare vilket tillsammans med lite mjölk och innanmätet av bullen blir perfekt till semlor!



Gott det såg ut iaf! Mums!! Hade jag haft mandelmassa hade jag också bakat, men icke!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback