I don't know how

NU bakar jag semlor i alla fall. Bättre sent än aldrig, som jag brukar säga... Fast det blir marsipan istället för mandelmassa - norrmännen hade ingen mandelmassa i butiken. Heja? Kan någon (mamma?) berätta för mig vad skillnaden egentligen är mellan marsipan och mandelmassa? Jag har liksom aldrig riktigt fattat.
Här pågår allting samtidigt ikväll; städning, packning, bakning, pyssling (hehe), fotografering... Fullt upp med andra ord.

Jag har egentligen haft en jävla skitdag. Fick ingen till intervju, vilket innebär att jag är jävligt arbetslös för tillfället och det känns ju inte alls kul, särskilt med tanke på att vi får dyrare hyra och allting nu. Det känns bättre nu, i alla fall, efter lite Beatles och kvalitetstid med världens bästa pojkvän.
Grejen är ju att det löser sig. Det gör det alltid, om man väljer att hoppas och tro och vilja att det ska göra det. Ingenting blir bättre av att man sitter hemma och deppar, då är det ju liksom dömt att gå åt helvete.

Och allt är ändå bättre än förut. Inga pengar i världen skulle kunna få mig att gå tillbaka. Det känns ju skönt i alla fall. No regrets, liksom.

Kommentarer
Postat av: Lokomor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mandelmassa

Det är väl kanske som bensin och diesel... blir inte bra om man tar det ena istället för det andra, även om båda är drivmedel...

2009-02-26 @ 15:22:30
Postat av: Lokomor - igen

Helena! Observera den osynliga länken i min tidigare kommentar emellan min signatur och själva kommentaren. Kram

2009-02-26 @ 22:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback