Tisdag 13/1

VG i kinesiskan. 我很高兴!

Nä, det blev inga bilder igår. Blir det måhända det ikväll? Det återstår att se.

Idag har jag jobbat. Nu har jag slappat i typ tre timmar och har lite dåligt samvete över min handlingsförlamning. På spisen står i alla fall en fetingkastrull med potatis, ikväll blir det lyxmiddag mitt i ensamheten. Kanske en bra film till det? Eller tjugo avsnitt av Scrubs... 都可以.

Igår var jag, C och f.d. roomie på Bar&Cigar där det är singer/songwriter-kväll varje måndag. Mys!
Plötsligt tittar C på mig och slänger ur sig en fråga om musikteori. Jag minns inte riktigt vad det var han frågade, men det måste ha varit något som var enkelt för min teoriskadade hjärna, för när jag svarat ger jag ifrån mig ett "Naaaaaaw", tittar honom ömt i ögonen och klappar honom på kinden.
Vilket kräk jag är.

Nu är det full fokus på matlagningen, annars går det åt helvete. Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback