First we take St Hanshaugen...

Idag har jag fikat med Maja. Fantastiskt trevligt! Är så glad för alla människor jag träffar här som inte nöjer sig med "leva för helgen"-livet. Det gör liksom mig ännu säkrare på vad det är för slags liv jag själv vill leva... Ja ja. Skönt att få prata med nån som inte bara vill diskutera vad som hände i helgen och vem som gick hem med vem och så vidare.
Dessutom fick det mig att komma upp i tid! Somnade rätt tidigt igår (03.00) så nu är dygnsrytmen tillbaka där den borde vara. Nice!

Ikväll ska jag jobba, börjar klockan åtta. Gårdagen var nästan frustrerande lugn så ikväll hoppas jag på lite mer liv. Men inte för mycket, tack. Har ett långpass som väntar mig imorgon, på ett nytt ställe dessutom där jag gärna vill göra ett gott intryck. Behöver spara lite krafter tills dess.

Har tackat ja till två kurser i höst, nybörjarfranska och affärskinesiska. Är otroligt peppad på att ta upp franskan igen så det ska verkligen bli skitkul. Väntar även på svar för en annan kurs i kinesiska, den jag började läsa i våras men aldrig avslutade. Ska försöka plocka upp den igen men det beror lite på vad för slags jobb jag får i höst.

Nu ska jag tvätta! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback