Hemma igen

Först vill jag bara passa på att skåla för piraterna, det finns hopp om framtiden trots allt! Synd att halva Sveriges befolkning tycks tro att det handlar om fildelningens vara eller icke vara när det faktiskt gäller den personliga integriteten, en fråga som borde vara lika viktig oavsett om man är röd eller blå... Ja ja. Snart kan man väl inte ens stiga utanför dörren utan att vara övervakad men det spelar kanske ingen roll om man inte har något att dölja? There's a terrorist in every corner.

För övrigt är jag alltså hemma i Oslo igen and life's back to normal. Jag och Cebastian har storstädat lägenheten så nu skiner varenda kvadratcentimeter. Så ska det vara! Igår fick jag köpa ny mobiltelefon eftersom jag räkade bada den gamla i ett vattenglas på fyllan.

Men sen vet jag inte vad jag ska skriva mer så jag skiter i det? Ja det gör jag.


Kommentarer
Postat av: Far

Jasså, var det den personliga integriteten det handlade om? Var det därför så många Sverigedemokrater bytte till Piratpartiet?

2009-06-10 @ 13:00:49
Postat av: sofie

problemet är väl mer att det är ett en-fråge parti (eller vet någon egentligen vad de har för åsikter i andra frågor än integritetsfrågan?) som drivs av en självutnämnd ultrakapitalist med ett förflutet i MUF och som snodde väljare från SD samt från annars politiskt ointresserade människor som sitter framför datorn hela dagarna och är sura för att de inte längre kan ladda ner Kill Bill 2 gratis... typ


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback