Put some fruit on your plate

Nu är det väl dags att uppdatera här igen, vi har äntligen fått igång internet så framöver blir det bättring på bloggfronten, det lovar jag.

Här händer rätt mycket ändå. Framförallt så visar sig solen lite då och då och gör livet betydligt lättare att leva. Sånt gillar jag. Våren i Oslo kommer bli fantastisk, hur tråkig och grå den här staden än är på vintern så lever den fan upp på våren och då vill jag egentligen inte vara någon annanstans.

Idag började jag plugga igen. 7,5 poäng kinesisk språkstruktur blir det den här gången. Spännande värre, eller hur? Tror jag kommer gilla den här kursen, behöver hursomhelst repetera all grammatik. Läskigt hur fort man tappar sånt där egentligen, med tanke på att vi ändå bodde i landet i nio månader så borde en del liksom ha fastnat, men icke.

Igår var vi på IKEA, mannen och jag. Vi släpade hem ca 200 kilo möbler och var klart nöjda med det. Nu har vi fått en liten arbetshörna i vardagsrummet samt en helt underbar fruktskål som ska vara full med frukt jämt! Detta är en del i vårt nya, nyttiga liv som vi började för några veckor sedan. Nuförtiden är det havregrynsgröt till frukost, frukt till mellanmål och sunda, välplanerade middagar. Vill också stolt konstatera att jag inte ätit godis på nästan tre veckor! Inte en enda bit. Detta har inte hänt sedan jag började kunna påverka mitt godiskonsumerande på egen hand. Nu är det tillbaka till lördagsgodis igen, and it feels good.

Framöver händer också en del spännande grejer. Jag ska till exempel lära känna det norska rättsväsendet ytterligare genom att försöka få ut min lön samt semesterersättning från mitt förra jobb. Jag orkar inte gå in på detaljer för då väcker jag det djupa hat som jag känner för min föredetta chef och hela hans vidriga företag och det har jag ingen lust med just nu. Jag vill kunna sova i natt. Hur som helst lär det bli en spännande erfarenhet. Om jag hittas mördad om några veckor så kan ni med största säkerhet veta att det är den vietnamesiska maffian som har gjort det.

Annars är det väl lugnt. Imorgon jobbar jag dubbla skift, först på Lekter'n, sedan på donken. Slemmigt, men mättande, så att säga. Sedan blir det donken i två dagar och så Lekter'n i helgen, förhoppningsvis. Efter nästa vecka blir det donken-jobb högst en dag i veckan och det känns skönt.

Idag har jag förresten spelat med mitt nya band! Na' Zdarovje. Från och med nu är jag gitarrist i ett punkband. Vad tror ni om det?

Kommentarer
Postat av: Silje

När ska ni komma till oss egentligen???? vi saknar er!

och tack, äntligen så blir det mer uppdateringar! hälsa brodern!

2009-04-01 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback