Days like these

Idag åskar det, och regnar och är grått och solen skiner och det är varmt. Men det blåser kallt. Heja vädret!
Jag är ledig idag, och imorgon med. Chefen ringde tidigare och frågade om jag ville ha fri imorgon för vädret ska vara dåligt. Och det vill jag. Mitt knä har pajat totalt och två dagars ledighet på rad kanske är precis vad det behöver? På måndag ska jag i alla fall till min käre husläkare och be honom laga mig. Det är ju hans jobb, så varför inte? Har dessutom ett eksem under ögat som suttit där nu i lite mer än tre månader. Det ska han också få fixa. Och så den här jävla allergin, då. Medicinerna blir tydligen billigare om man har recept, och jag tänker INTE betala fyrahundra spänn i veckan för att kunna andas. Fast om jag måste så tänker jag ju det. För det har det fan varit värt den här veckan. Fria luftvägar! Jag betalar vad som helst för fria luftvägar. Fast inte om jag slipper...

Min älskade pojkvän har precis åkt till jobbet och lämnat mig med en stökig lägenhet. Innan tänkte jag att jag skulle ägna eftermiddagen/kvällen åt att städa i ordning, men nu är eftermiddagen/kvällen här och jag har nog ångrat mig... Går iväg till Maria och dricker kaffe istället. Det känns så jävla mycket mer lockande!

Jag läser The Beach igen. Det är den bästa boken jag någonsin läst. Läs den. Läs den läs den läs den. Fast inte om ni går och halvlängtar till andra sidan jorden, så som jag gör jämt. Den här boken gör det bara värre. Men det är det å andra sidan värt! Och nu skiner som sagt solen här i Oslo också så ett tag till står jag nog ut.

Ja ja. Hejdå. Mot kaffe hos Maria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback