Hey hey hey

Halvvägs till jobbet ringde min chef och frågade om jag vill stanna hemma idag för det är så dåligt väder. Ja tack! Så jag åkte hem igen, köpte en liter apelsinjuice på vägen och nu sitter jag här. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den här dagen, borde försöka sova en stund till men är inte alls trött. Min fina pojkvän ligger fortfarande och sover, han är typ sjuk och är nog inte så pigg på att hitta på något. Jag hade velat ta med brädan ut och åka en sväng men för det första så ligger den på jobbet och för det andra så regnar det. Om det blir finare väder i eftermiddag och jag inte blir inringd till jobbet så ska jag åka ner och hämta den.

Ja ja. Jag hade tänkt berätta lite om gårdagen men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det var helt galet mycket folk men det lugnade ner sig ganske tidigt på kvällen ändå, antagligen för att det var söndag och folk skulle upp och jobba idag. Men herregud, norrmän kan konsten att fira sin nationaldag! Det finns liksom inga ord som kan beskriva skiten, det är helt fantastiskt! Varenda jävla norrman är ute med flaggor och folkdräkt och hela köret och alla är på världens bästa humör... Vinsten i eurovision gjorde det fan inte sämre heller, vi hade trubadur på jobbet igår och Fairytale spelades säkert minst tio gånger.

Jag slutade i alla fall vid halv tio och då drack vi några öl med jobbet, sedan var jag helt plötsligt ganska full och klockan var halv fyra och då var jag på väg hem. Det var mitt nationaldagsfirande. Är dock inte så sliten idag som jag hade förväntat mig, men det känns jävligt skönt att få stanna hemma.

Well, nu ska jag nog försöka blunda en stund. Lär behöva det. Jag har en hård vecka framför mig!

Kommentarer
Postat av: Sponsorerna i Sverige

Nu börjar vi undra om det inte händer NÅT i Norge nuförtiden? M a o: uppdatering önskas...;-)

2009-05-26 @ 00:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback