Om jag vaknar måndag morgon...

Ja, imorgon är det alltså Norges nationaldag vilket innebär jobb jobb jobb. Varenda stackars servitör i hela Oslo har väl mardrömmar och kallsvettningar i natt. Eller är det bara jag? Och är jag nervös inför morgondagen eller är jag bara slutkörd och lite bakfull? Ingen vet. Jag har i alla fall sovit ca fyra timmar i natt och innan dess hade jag fått i mig x antal öl så dagen blev hårdare än vad den behövt vara. Det var åtminstone värt det, gårdagen var mycket trevlig! Nu blir kvällen i alla fall lugn och skön, lär behövas lite uppladdning inför imorgon. Ni stackars svenskar som inte upplevt fenomenet 17 maj förstår kanske inte vidden av det hela, men om jag fortfarande lever den 18 maj så ska jag berätta om hela kalaset.

Imorgon börjar jag alltså jobba klockan 13.00 (sovmorgon! Jävla lyx!) och när morgondagen är över har jag jobbat över femtio timmar den här veckan, gött! Nästa vecka blir det minst lika mycket jobb, förhoppningsvis mer.

Nu är jag så trött så jag håller på att ramla ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback