Utlovad uppdatering

Nu har jag precis kommit hem från jobbet, började tolv idag och slutade halv nio och det har varit en otroligt händelselös dag. På gott och ont. Mest gott, med tanke på hur seeeg jag var i morse, men tiden går långsamt när det inte händer så mycket och dricksen blir givetvis sämre. Men ja, jag gick väl hem ganska nöjd trots allt, norrmän är helt enkelt generösa... Det är en sån jävla skön känsla att komma från jobbet och ha pengar med sig hem! Helt fantastiskt. Förhoppningsvis (och det verkar funka än så länge) kommer jag framöver kunna leva på dricksen och spara lönen. Nice!

Okej, tänkte i alla fall berätta lite om hur mitt liv ser ut för tillfället. Jag har tre jobb: McDonalds, där jag jobbar som skiftledare en eller två kvällar i veckan, hade tänkt sluta när jag fick restaurantjobben men valde att stanna för att få jobba som skiftledare vilket är en jävligt bra referens; Lekter'n, som ligger på Aker Brygge och är en jävligt stor uteservering, dålig timlön men jääävligt bra dricks; Saras telt, som är en uteservering som ligger mitt på Karl Johan. Den senaste veckan har det blivit mest jobb på Saras och där hoppas jag kunna jobba så mycket som möjligt i sommar. Hade gärna jobbat mer på Lekter'n, problemet med det stället är att de inte har öppet när det är dåligt väder, alltså kan man aldrig vara säker på att få jobba vilket suger.
Anyhow, nästa vecka blir det Saras på måndag, ledig tisdag (kinesiskalektion samt rep med bandet), donken på onsdag och sedan Saras torsdag-söndag. Eftersom det är 17 maj på söndag blir det förmodligen jobb typ dygnet runt hela den helgen vilket innebär massa pengar och är precis vad jag behöver just nu. Massa, massa jobb equals massa, massa pengar.

Ja, det var väl intressant? Mitt liv är väldigt bra för tillfället, ekonomin börjar ordna upp sig och det gör sån jävla skillnad. Nu är det ju snart sommar, dessutom. Svårt att gå omkring och tjura då! Imorgon ska jag till en läkare och kolla upp knät, ögat och allergin, ska bli jävligt gött. Har jag sagt att vi har spelning med bandet på fredag också? Festival, kul! Ska spela elgitarr då och ser fram emot det som fan.

Nu ligger min fina pojkvän och sover i soffan jämte mig. Det blir nog läggdags snart, vi ska jobba tidigt imorgon båda två. 10.00. Astidigt! Hoppas det blir fint väder, blir roligare att jobba då.

Godnatt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback