Söndag

Den här veckan har varit helt sjuk. Jag har jobbat senvakt varje dag vilket innebär att jag jobbar från klockan halv åtta till stängning klockan tre och kommer ifrån jobbet efter klockan fyra nån gång. I natt låste vi dörren tio över fem. Jag har liksom ställt om dygnet helt och hållet nu och vaknade för tjugo minuter sen. Inte kul. Men är det någon dag man ska sova bort så är det väl ändå en söndag.
Jävligt bra sätt att spara pengar på, för övrigt. Jobba, sova, jobba, sova. Ingen tid att göra av pengar på! Och eftersom jag bara är ledig på söndagar så slösar jag inte ens pengar när jag är ledig.

Vi har haft fullt med folk varje dag, i fredags var det nästan helt fullbokat med tre miljoner norrmän som skulle äta lutfisk. Kul. Men jävligt slitigt! Det känns så jävla bra med det här jobbet för jag märker verkligen hur jag utvecklas från dag till dag och sånt är så jävla viktigt för att jag ska trivas.

Nu kommer snart Cebastian hem från jobbet. Ska försöka få med honom ut på en promenad eller nåt. Måste ut! Måste andas luft!

Kommentarer
Postat av: severina

jaa, visst är det kul? känns som att monki kommer passa oslo :) det skulle vara jättefint med en fika, tyvärr tror jag att jag kommer ha extremt mycket att göra. eller, jag vet att jag kommer ha det. :/ massa som ska packas upp och så. men hoppas att vi ses på monki dock! kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback