Kan vi inte kommunicera lite med varandra här i blogghelvetet?

Den här envägskommunikationen är skittråkig tycker jag. Så nu börjar vi med nåt nytt här!
Istället för att jag sitter och spyr galla över saker som jag irriterar mig på (bakåtsträvande idioter) eller berättar hur mycket jag jobbar (ganska mycket) eller hur lång snittanställningstid jag har sedan jag flyttade hit till Oslo (60 dagar, 11 olika jobb fördelade på ca två år varav ett som jag faktiskt stannade på i hela nio månader. Lika länge som en graviditet. Sedan pallade jag inte mer.) eller hur många kakor jag åt till frukost (fyra) och hur tjock jag håller på att bli (snart hundra kilo), och ni bara läser skiten och skakar på huvudet eller kanske håller med, så kör vi lite interaktion!


Typ såhär:

Hej bloggen! Jag tycker att Fredrik Reinfeldt har ett runt och fint huvud som hade passat alldeles utmärkt över min öppna spis. Vad tycker ni?


Och så svarar ni typ såhär:

Hej Helena! Jag tycker också att Fredrik Reinfeldts huvud är runt och fint. Jag känner en kille som kanske kan fixa det åt dig! Hur mycket är du villig att betala?


Eller typ såhär:

Hej Helena! Jag tycker att Fredrik Reinfeldt har ett fult huvud, om jag var du skulle jag INTE vilja hänga upp det ovanför den öppna spisen. Satsa hellre på en älg eller en lax, det tror jag blir mycket stiligare.


Eller så hade jag kunnat skriva typ såhär:

Hej bloggen! Fy fan vilket tråkigt väder det är ute idag, regnigt och jävligt. Håller ni inte med mig? Jag vill flytta till Thailand eller nåt och aldrig komma tillbaka. Låter inte det jävligt härligt? Någon som äger ett hus i nåt varmt exotiskt land som vill skänka det till mig?


Och då kan ni svara typ såhär:

Hej Helena! Jag håller inte alls med dig, jag tycker att regnväder är det bästa vädret som finns. Då brukar jag dra på mig joggingskorna och springa en mil, det tycker jag är skönt! Jag skulle aldrig vilja flytta till Thailand. Sverige är det bästa landet i hela världen, alldeles lagom på alla sätt och vis! Lagom mycket jämställdhet, lagom mycket krydda i maten och lagom mycket prostitution och kvinnomisshandel och rasism och sånt där i det dolda. Dessutom har jag hört att de bara vill åt dina inre organ där nere i afrika eller var Thailand nu ligger. De drogar ner dig och plockar ut dina lungor och din lever och dina njurar och säljer det som tigermat! Fyfan! Jag vill aldrig åka utomlands i hela mitt liv!


Så... Vad tycker ni om den idén, vänner?

Kommentarer
Postat av: maaa

eeeeeeeeeh! så respons!

2010-04-01 @ 20:02:28
Postat av: Philippa

Hej Helena! Tyvärr är Fredriks huvud redan paxat av mig. Men kolla med italienarna om du inte kan få Silvios... Har du högt i tak kan du annars klämma in en riktig giraff, eller Carl Bildt...

2010-04-01 @ 22:26:08
Postat av: Hanna

Tanken slog mig: Jag följer ganska många bloggar, men kommenterar nästan aldrig någonting - kanske missar man då halva nöjet med det här med bloggar?! Så jag följer din uppmaning:

Hej Helena!

Jag tycker att detta med lite mer interaktion är en bra idé!

Så avslöjar jag att jag fortfarande följer din blogg trots att vi knappt känner varandra och det är fyra(!) år sedan vi gick på gymnasiet.

Postat av: PRNLL

HAHAHAHA!!! Jag tycker att Norge är ett mer lagom land än Sverige. Är det snö så är det nydeligt att ta på sig all ull man har (utom ytterst förstås efter ull inte är vindtätt) packa en ryggsäck med kvikk lunsj och appelsin och knalla omkring på första bästa lilla kulle man ser och tänka på fjällvettsreglerna och Severin Suveren. De flesta svenskar tror att de är nåt när de skrattar för högt och har den lite bohemiska stilen (inte den vanliga svarta jackan som jag har och alla andra i Oslo) Kneipp med brunost äter jag varje dag.

2010-04-12 @ 17:33:33
Postat av: anonym

Jag tycker att du e grym. jag vill att du ska skriva konstiga saker om konstiga saker! tycker att sånt är roligt att läsa.

2010-04-14 @ 23:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback