Avatar

 

 

Jag och Cebastian kom precis hem från bio. Såg Avatar i 3D. Jag fattar inte vad alla tjatar om! Det var en vanlig jävla film! Otroligt vacker visserligen och välregisserad såklart, men med ett pissdåligt manus och skrattretande skådespelarinsatser. Och varför använder de headset från 1995 när filmen utspelar sig typ hundra år framåt i tiden? Har all teknik gått framåt utom just när det gäller headset? Sånt stör mig skitmycket, det ska vara future visions för hela slanten men fantasin (eller pengarna) tar bara helt plötsligt slut när det gäller såna enkla grejer. För övrigt så sög hela 3D-grejen och jag kommer vägra se en film i 3D igen innan de har utvecklat tekniken ordentligt så att man inte behöver sitta och lida i tre timmar av att allt som försvinner ut ur bild blir suddigt och jobbigt.

Alltså, så illa var det väl inte. Jag hade kanske för höga förväntningar, men hur ska man kunna undgå det när hela jävla världen går omkring och lovprisar filmen och tjatar om att de också vill vara avatarer och bla bla bla. Ja, de var fina och blåa och levde i harmoni med naturen (Men det var fortfarande en gudinna som bestämde. Ingen harmoni i naturen utan en gud! Såklart. The American way, monoteism är det enda som funkar, även ute i rymden!) men gå ut och bygg en hydda i skogen då och bosätt er där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback