Godmorgon nya, härliga dag

Jag hatar att alltid vakna så jävla sent. Hatar det! Men somnar man inte förrän klockan fem på morgonen så får man väl skylla sig själv, antar jag. Det är ju faktiskt självförvållat.

Jag jobbade alltså igår - därav den dåliga uppdateringen. Inte för att ni är så många som bryr er, men ändå! Idag är jag i alla fall ledig och det är bra. Är inte riktigt frisk än egentligen. Grejen är att jag har minst en månad framför mig med hosta och ont i halsen och tjuriga luftrör. Så är det jämt! Jag är så jävla bitter! Så fort nån jävla bacill eller vad fan det nu är har hittat sin väg ner i lungorna på mig så sitter den där för all framtid, typ. Slem! Alltid! Vet ni att mina läkare ALLTID frågar mig om jag är rökare? Det är jag inte! Mina lungor är totalt jääävla rökfria och ändå får jag liksom dåligt samvete varje gång nån läkaridiot ställer frågan, för det känns som om slemmet är MITT fel. För att jag är rökare. Fastän jag inte är det! FATTAR NI?

Ja ja ja. Intressant.

En sak som är jävligt kul just nu är att Fia är här! Fia och jag jobbade tillsammans under en kort period nu i höstas när jag hade mitt extrajobb i baren på en liten restaurant i närheten. (Jag klandrar ingen som inte har nån koll på alla mina jobb - jag har det knappt själv.) Vi upptäckte under den här korta tiden att vi kommer väldigt bra överens, vilket bara hade varit skitkul om inte Fia hade bestämt sig för att flytta hem i januari. Typiskt, liksom! Men nu är hon här i alla fall och ska jobba i två veckor innan hon far tillbaka till Schweden for good. Och då ska vi passa på att hänga!


Här kommer dagens roliga historia.

Det är vinter och en norrman ska ut och fiska och letar efter en isbelagd sjö. Slutligen finner han en is och sätter sig ner, borrar ett hål och börjar fiska då en man kommer fram till honom.
- Här finns ingen fisk! säger han.
- Hur vet du det? frågar norrmannen.
- För det är jag som sköter den här hockeyrinken...


Ha ha ha ha ha! Och med de orden lämnar jag er for now. Hejdå! Puss å kjam!

Kommentarer
Postat av: Jenny

hahah...skrattar alltid nar jag laser din blogg. Fortsatt uppdatera sa jag har nagot att lasa nar jag gommer mig for solen. Halsa Fia och Ceb. kram

2010-01-15 @ 03:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback